Loża żałobna za Dominikę

W Paryżu, w siedzibie ielkiej Żeńskiej Loży Francji uczestniczyłam w loży żałobnej siostry Dominiki D., loży zorganizowanej przez Sz:.L:. Róża Wiatrów i Kamień Węgielny na Wschodzie Paryża (Dominika była członkinią obu). Pierwszy raz uczestniczyłam w takiej podniosłej ceremonii.  Mam w oczach Dominikę. Gdy po raz pierwszy przyjechałam do Paryża w 1993 r., czyli 22 lata temu, była drugą, obok Ewy Jaśkowskiej, którą poznałam. Interesowała się Polską, była wśród tych, które uczestniczyły w inicjacji pierwszych polskich masonek. Potem, w 2000 r. przyleciała do Warszawy, uczestnicząć w zapalaniu świateł pierwszej loży kobiecej – Prometei. W życiu zawodowym była podróżniczką i reporterką. Wydała kilka albumów o dzieciach z różnych stron świata. Oglądałam je po ceremonii, na agapie. Spotkałam tam niespodziewanie, po wielu, wielu latach, byłą Czcigodną Mistrzynię Róży Wiatrów, Marie Elaine, która mnie inicjowała. Wyglądała cudownie. Czas dla niej stanął w miejscu…Moja Czcigodna Mistrzyni...

PS My, masonki polskie jeszcze nie musiałyśmy organizować uroczystości żałobnej – wszystkie żyjemy.DSCN6688

Skomentuj

