Przychodzi Platon do doktora

Przychodzi Platon do doktoraDzięki wetu prezydenta Dudy kupiłam sobie w księgarni Prusa na Krakowskim Przedmieściu przefajną, choć już starą (wydawniczo) książkę. Przechodziłam tam wczoraj po demonstracji pod pałacem (patrz wczorajszy wpis) i oderwałam się od pochodu Obywateli RP, którzy szli na Nowogrodzką ( i dobrze, damy nie kładą się na chodnikach). Jak rasowa jajogłowa zboczyłam do księgarni. Nabyłam Podróże z Herodotem Kapuścińskiego i rzeczoną książkę pt. Przychodzi Platon do doktora Thomasa Cathcarta i Daniela Kleina. To filozofia w żartach i jeden chciałabym tu zacytować, bo odnosi się trochę i do mnie:

Kiedy Thompson skończył 70 lat, postanowił zmienić styl życia, by je przedłużyć. Przeszedł na ścisłą dietę, zaczął biegać, pływać i opalać się. W ciągu trzech miesięcy schudł 15 kg. Szczupły i opalony wybrał się do fryzjera. Kiedy wyszedł z całkiem nową fryzurą, wpadł pod przejeżdżający autobus. Umierając zawołał: – Boże, jak mogłeś mi to zrobić?! Na to odpowiedział mu głos z niebios: – Prawdę mówiąc, Thomson, po prostu cię nie poznałem. 

Mnie jeszcze Pan Bóg pozna: schudłam na razie 2,5 kg, mam jeść wyłącznie kaszę i jarzyny. Wczoraj ze szczęścia po wecie zgrzeszyłam  i w delikatesach kupiłam chudy serek z rzodkiewką i arbuza. Doszłam do domu szczęśliwie. 🙂

Komentarze 3 to “Przychodzi Platon do doktora”

  1. zwykły profan Says:

    Myślę że Bóg jest znacznie bardziej precyzyjny niż głos który usłyszał Thompson: https://www.youtube.com/watch?v=1bdkDFBdsP0

  2. Aszera Says:

    Pan poważnie? Przecież to jest dowcip…

  3. zwykły profan Says:

    … 🙂

Skomentuj

