Tak i nie dla Franciszka

Rada Zakonu Wielkiego Wschodu Francji potępiła wizytę 27  szefów państw i rządów UE w dniu 24 marca 2017 r. u papieża Franciszka, która jej zdaniem jest zaprzeczeniem różnorodności poglądów filozoficznych i religijnych obywateli europejskich i to w czasie, gdy świat jest nękany przez starcia między religiami, gdy kwitnie ekstremizm i  nietolerancja. Podobnie jak w 2010 roku, Grand Orient Francji potwierdził, że duchowe korzenie Europy są zróżnicowane i  jest nie do przyjęcia, że komponent chrześcijański  jest podniesiony kosztem innych. Wielki Wschód Francji przypomniał, że absolutna wolność sumienia wyraża się w  wolności wiary i członkostwa w dowolnie wybranej religii, jak i niewiary. 3 kwietnia 2017.

A ja tak nie uważam!. Papież Franciszek jest autorytetem u wierzących i niewierzących, głosi cnoty ewangeliczne, nawołuje do pokoju i ekumenizmu, broni biednych tego świata przed drapieżnym globalnym kapitalizmem. Da się odszukać wiele wspólnych wartości masonerii i  chrześcijaństwa, w tym humanizm ekumeniczny. Dogmaty masońskie też byłby czas przewietrzyć!

komentarze 2 to “Tak i nie dla Franciszka”

  1. Wacław Says:

    …aha…w Turcji RECEP E. już się „zabrał” ZA MASONÓW. Więc jak, pełne milczenie w temacie ?

  2. zwykły profan Says:

    „komponent” chrześcijański. Aż wpisałem w google słowo komponent aby się upewnić czy aby dla mnie znaczy to samo co dla WWF. Pierwsze wyjaśnienie jakie się pojawiło znaczy nic innego jak składnik. Ok WWF traktuje Chrześcijaństwo i jego duchowość jak składnik czegoś większego. Masoński dogmat o tym że wszystkie wierzenia mają jednakową wartość.
    Jednak w myślach jakoś tak nieswojo jest nawracać mi się na „komponent”, sporo czytam ostatnio o owym „komponencie” z od tematyki związanej z rozumieniem grzechu, duchami stojącymi za nim, aktualnie świetną książkę napisaną przez kapelana Szpitala na Banacha i szczerze mówiąc zaskakuje mnie różnorodność przeżyć głębia wiary opisanych postaci oraz sam moment w którym podkreślają że są szczęśliwi, szczerość księdza, dosłownie niedawno wpadłem na Ćwiczenia Duchowe Św Ignacego, których nigdy w życiu nie podejmowałem a przeczucie podpowiada mi że nie mogę na nic liczyć bez podjęcia tematyki ćwiczeń i zrozumienia postu, aha no i sporo ostatnio słuchałem także rekolekcji na youtube pewnego człowieka nazwiskiem Witek Wilk i dzięki niemu zwróciłem uwagę na Słowa: „Ja przyszedłem po to, aby mieli życie i mieli je w obfitości”. I myślę sobie że to o czym myślę ja to rzeczywiście jest kropelka. Zaskakuje mnie jak wiele osób Weszło na drogę na której czują przyciąganie które rozumieją na swój własny sposób i rozpoznają że jego źródło jest w Niebie. Ja jestem grzesznikiem do kwadratu, gdybym podejrzewał że zainteresował mnie „komponent” to z pewnością zrezygnowałbym. Inspirujący w Bogu jest przymiot podkreślający że jest On zawsze wierny.

    Nie wiem dlaczego przychodzę czytać treści związane z Masoneria. Odkryłem ostatnim czasem jak bardzo potrzebuję nawrócenia. Wiem że Masoneria nie jest moją drogą. Zastanawiałem się czy Bóg chce mi coś pokazać w tych treściach i przeżyciach osób na tym blogu. Być może jest to tylko wymysł moich emocji. Nie wiem.
    Przepraszam za szczerość, jednak to dla tego że termin komponent wywołał we mnie opisane refleksje.

Skomentuj

