W Chęcinach o Judymie z Górki

A oto moje spotkanie z seniorkami i seniorami, którzy uczęszczają na Uniwersytet Trzeciego Wieku w Chęcinach. Opowiadałam o drze Szymonie Starkiewiczu, wspaniałym lekarzu – pediatrze, twórcy szpitala na Górce w Busku-Zdroju. Ta historia zaczęła się przed 100 laty, a trwa do dziśą, bo stoi dzieło Judyma z Górki, jak Go nazywano. Atmosfera spotkania była wspaniała! Ludzie wzruszali się i śmiali, przemawiały do wyobraźni zdjęcia stare i nowe; chorych, biednych dzieci ze społecznych nizin, i te najnowsze. Za spotkaniu była moja koleżanka Basia Gulińska, z którą siedziałam w jednej ławce w kieleckim Plastyku (1970 – 1975), a której nie widziałam 30 lat! Byli i inni znajomi mych rodziców z Czerwonej Góry i Jaskini Raj. Nie zapomnę tych chwil. Wszystkim serdecznie dziękuję!

PS Nie wiem, kto był autorem tych zdjęć. Dziękuję seniorce lub seniorowi z Chęcin, a także Pani, która robi KRONIKĘ.Wspaniaąłe dzieło!

Skomentuj

