Zygmunt Bauman nie żyje

Dowiedziałam się o tym dopiero wieczorem, po całym dniu pełnym pracy, spotkań (prowadziłam panel dyskusyjny). Wróciłam późnym wieczorem, a tu taka wieść. Musi się to we mnie ułożyć. Tak bardzo profesora Baumana ceniłam. Ciągle czytałam. A teraz – nie żyje. Dzisiaj nic mądrego nie napiszę. Nie mogę.

Jedna odpowiedź to “Zygmunt Bauman nie żyje”

  1. Andrzej Says:

    9 stycznia 2017 w wieku 91 lat zmarł Zygmunt Bauman. O śmierci poinformowała jego żona.

    Bauman studiował w ZSRR, następnie w Akademii Nauk Społecznych i Politycznych przy KC PZPR. Po wojnie podjął studia filozoficzne na Uniwersytecie Warszawskim. Wykładał marksizm na Wydziale Filozofii UW.

    Był funkcjonariuszem Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego, który w okresie stalinowskiego terroru osobiście brał udział w akcjach przeciwko Żołnierzom Wyklętym.

    Jak wynika z dokumentów IPN, major Zygmunt Bauman nie tylko szkolił żołnierzy KBW, ale i osobiście dowodził oddziałem, który wyłapywał Żołnierzy Niezłomnych.

Skomentuj

