Żyję, piszę, redaguję

mason3– Jak się czujesz? – słyszałam dzisiaj po wielokroć w słuchawce telefonicznej. Dzwoniły siostry z jednej i drugiej loży. Odpowiadałam, że już doszłam do siebie. Samochód sprowadziłam pod dom a majtające się na kablu, wyłamane  lusterko schowałam po kobiecemu do foliowej torebki, którą przytrzasnęłam drzwiami i jakoś to to doczeka do przyjścia likwidatora z Compensy. Dzisiaj właśnie pisałam relację z Konferencji sieci własnej… Compensy. Pisałam wczoraj, że może czuwał nade mną Aniołek – Masonek zrobiony przez Tosię o pseudo Ostatek, której 3 lata temu spalił się dom, ubezpieczany przez… Compensę. Organizowałam potem jakieś wysyłki książek dla tosinej biblioteki, ale to była kropelka w porównaniu z Jej księgozbiorem. Spalonym do szczętu. Siostry Moniki spytałam w związku z tym, czy te aniołki robione szydełkiem wyjęła z pudełeczka, które przekazałam. Ufff – wyjęła, zdobiły potem stół agapowy. Jeden z moich kolejnych rozmówców skomentował nasze lożowe kobiece zwyczaje, że tyle w świecie biedy i nieszczęść, a my o jemiole, o świetle,w ciepełku  przy agapie… I tak sobie myślę (była też zbiórka podpasek dla bezdomnych kobiet, inicjatywa osobista zastępczyni Wielkiego Mistrza WWP, w cywilu mej córki), czy w tym strasznym nieraz świecie złym jest schowanie się na chwilę w innym, duchowym, własnym, braterskim, pięknym?

PS Zimowy „Wolnomularz Polski” nr 69, od którego to wszystko się wczoraj zaczęło, już jest złamany. Okładka jasna i bardz, bardzo kolorowa. Jutro zrobię sekretarską korektę.

PS

Jedna odpowiedź to “Żyję, piszę, redaguję”

  1. zwykły profan Says:

    Z chrześcijańskiego punktu widzenia nie ma przypadków. Przypomniało mi się jak pisała Pani o na temat aborcji o tym że usunięcie żołędzia jest czymś innym niż ścięcie wielkiego drzewa. Używając tej przenośni wypadek konfrontuje nas z tym co już wiemy i próbuje obudzić.

Skomentuj

