Nowa loża Gwiazda Morza

Zadano mi dzisiaj pytanie, czy prawdą jest, jakoby w poniedziałek 31 października powstała nowa loża Gwiazda Morza i na jakim Wschodzie pracuje. Odpowiem tak: na 100 procent istnieje Trójkąt o tej nazwie na Wschodzie Gdańska, utworzony przez lożę warszawską Nadzieja. Pisałam o nim  kilkakrotnie, ma bowiem interesujący profil na FB:

https://www.facebook.com/GwiazdaMorzaGdansk/

Na profilu nie ma żadnej informacji, jakoby Trójkąt miał przekształcić się w regularną lożę, a bracia redagujący profil są sprawni i kompetentni. Zatem radzę uzbroić się w cierpliwość i śledzić co się da w Internecie.🙂

PS

W tym samym czasie, gdy pisałam powyższe słowa, Trójkąt Gwiazda Morza podał oficjalną informację o powstaniu loży. Link aktualny, odsyłam zatem do źródła.

 

Odpowiedzi: 7 to “Nowa loża Gwiazda Morza”

  1. trads Says:

    A jednak…🙂

  2. jarekm Says:

    Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi. Jedni bardziej idealistyczni, inni mniej. Sentymenty i historia nie są bez znaczenia, lecz to co było piękne, niekoniecznie nadal takim jest. Ja skądś odszedłem, podobno z nadmiaru idealizmu, rozumiem więc innych „banitów”. Dlatego rozumiem, że tacy jak ja chcą się bratać. Nie wnikajmy w przyczyny, te niech skłonią do refleksji „opuszczonych”. Braterstwo ponad wszystko, i wolność, i równość.

  3. indneg Says:

    Zastanówmy się też, co musiało się dziać w sercach tych, którzy po 25 latach tworzenia Wielkiego Wschodu zdecydowali się pójść na banicję. Musieli stracić resztki wiary w to, że da się tam cokolwiek zmienić. Wrócić do ideału, a w zasadzie do podstaw.

  4. jarekm Says:

    I nie tyczy to wyłącznie Wielkiego Wschodu, niestety… Nie wyobrażam sobie życia bez Wolnomularstwa, ale gotów jestem bez niego żyć, jeśli znów na swej drodze spotkam inicjacje na ilość, podwyżki „na czas” oraz wybory na najwyższe godności wedle uzgodnień. Bo to nie jest Wolnomularstwo, tylko przepasana fartuszkami HIPOKRYZJA i TANI SNOBIZM.

  5. Aszera Says:

    No cóż, kto bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamieniem…

  6. indneg Says:

    Wiadomo, nikt nie jest doskonały. Ale przecież to jest Wolnomularstwo. Nic się nie liczy tylko wartości moralne. Przecież przez takie sprawy w WWP – rykoszetem obrywa całe środowisko. Nikt na zewnątrz nie powie, że to ta konkretna obediencja jest zła, ale że masoneria jest zła. Mam wrażenie, że bardziej moralne jest ZHP niż WWP.

  7. jarekm Says:

    Niech pozostanie to, co czyste, uczciwe, co z serca. Wszystko inne nie warte jest istnienia.

Skomentuj

