8 marca będzie odtąd 3 października!

wieszaki na drzewieZebrana w trybie pilnym Komisja Sprawiedliwości nieoczekiwanie odrzuciła projekt obywatelski zaostrzający prawo do aborcji. Czarny protest przyniósł rezultaty. Emacypacją kobiet param się przez całe zawodowe życie, piszę o tym, działam, tłumaczę, protestuję. Gdy wznawiałam wiosną  POBOYOWISKO myślałam, że jest to wołanie na puszczę. Pełne pesymizmu były wypowiedzi dyskutantek na promocji mojej książki. Jestem zdumiona i zaskoczona, i szczęśliwa! Nigdy w historii polskich ruchów emacypacyjnych i feministycznych nie zdarzyło się to, co w poniedziałek. Każde pokolenie ustanawia swoje daty i swoje święta. Myślę, że 3 października będzie nowym „8 marca”. Będzie świętem kobiet w Polsce XXI wieku. Myślę, że Tadeusz Boy Żeleński macha nam teraz z nieba. „Kobieto, puchu marny, ty wietrzna istoto” – to już  n i e a k t u a l n e !🙂

Skomentuj

