Kaczyński lepszy od Roosevelta?

Poznań_ul._F.D._Roosevelta_5_(kamienica)To w tej kamienicy przy ul. Roosevelta 5 toczy się Jeżycjada Małgorzaty Musierowicz – fot. wikipedia.

Właśnie podpisałam internetową petycję, aby nie zmieniać ul. Roosevelta na Lecha Kaczyńskiego. Nigdy nie byłam na tej poznańskiej ulicy fizycznie, ale wirtualnie z tysiąc razy – dzięki książkom Małgorzaty Musierowicz. To bohaterowie jej Jeżycjady – Borejkowie, mieszkają przy Roosevelta numer 5. Nie wiem, czy o ten właśnie kawałek ulicy chodziło, może o inny, jednak przez kilkadziesiąt lat przywiązałam się do tej nazwy. Poznaniacy pewnie też, bowiem bój o nazwę, jak zdążyłam przeczytać, ciągnie się od ponad roku. Jak się skończy? – jeden Bóg raczy wiedzieć. Mam jednak pomysł na początek nowej książki Musierowicz: „Ida Borejko otworzyła komputer i przetarła oczy. _ Tato, mamo – zawołała. Już wkrótce nie będziemy mieszkać przy Roosevelta lecz przy Kaczyńskiego. Lecha. Co wy na to? Ignacy Borejko zaniemówił na chwilę i podreptał do jednej z półek swej ogromnej biblioteki. Wyciągnął zaczytanego Plutarcha… Gabrysia, która wpadła w tym momencie do dużej kuchni, na środku której stał stary, wysłużony stół, szybko włączyła wodę w czajniku. – Najlepiej napijemy się herbaty – rzekła.

Jeśli to o inny kawałek ulicy Roosevelta chodzi, może być tak: „Mamo, tato – zawołała Patrycja Borejko wpadając do kuchni, gdyż poczuła zapach świeżutkiego ciasta drożdżowego.. – Podpisałam petycję na Facebooku, by nie zmieniać nazwy naszej ulicy, wiecie, tego kawałka od…. dalej może być tak samo.🙂

PS. Mój warszawski Nowy Świat pasuje do wszystkiech opcji politycznych. Na szczęście. Ostatnio przeczytałam na FB artykuł, że „komuna” odbudowując Warszawę, kradła zabytkowe cegły na Ziemiach Odzyskanych. Boże! Chyba nie rozbiorą mi domu w ramach zadośćuczynienia!

 

Skomentuj

