Franciszek: ani krypto-mason, ani krypto-komunista

FranciszekWysłałam letniego „Wolnomularza Polskiego” do redakcji „Polityki”; konkretnie do red. Adama Szostkiewicza. W artykule o konieczności i możliwości dialogu masońsko-katolickiego – na powitanie papieża Franciszka w Polsce – zacytowałam red. Szostkiewicza, gdy pisał kilka lat temu o Dziedzińcu Pogan. Dziś otrzymałam list i cytuję go bez skrótów: „Szanowna Pani, dziękuję za „Wolnomularza” i ciepłe słowa. Sądzę, że ów <dialog masońsko-katolicki> trwa od dawna i przynosi owoce. Z natury rzeczy nie rzucające się w oczy, lecz przenikające do naszych ukrytych zakamarków umysłu, serca i duszy. Co do Franciszka, to rywalizują poniekąd o niego katolicy antysoborowi (którzy II Sobór Watykański uznają za triumf masonerii) i ortodoksyjni marksiści – jedni i drudzy widzą w nim coś, czego ja nie widzę. Nie wydaje mi się, ani żeby był krypto-masonem, ani krypto-komunistą. Ale kim ja jestem?…

Serdecznie pozdrawiam

Red. Adam Szostkiewicz

Skomentuj

