GENIUSZ

ea4e07de-ae72-419a-9417-1ecf1e39c621_900xByliśmy dzisiaj z Adamem na filmie Geniusz. Kto chce szczegółów i nazwisk, znajdzie wszystko w internecie. Ja napiszę, dlaczego tak film mi się podobał: z powodu książek. Dwaj główni bohaterowie „robią” w książkach: jeden pisze, drugi redaguje. Książki w związku z tym są wszędzie: w głowach, pod ołówkami, w maszynopisach i rękopisach, na półkach i w różnych stosikach. Tak jak u mnie: w mojej głowie i w moim domu. I tak nostalgicznie mi się zrobiło, tak tęsknie do czasów, które już nigdy nie wrócą: bez komputerów, internetu, smartfonów, tylko z książkami, książkami, książkami. Cudo! Te czasy to USA z przełomu lat 20. i 30., a pisarz to dziś zapomniany raczej Thomas Wolf, jak wyczytałam – prekurso amerykańskiego biografizmu. Umiera biedak młodo, na filmie też.

Skomentuj

