Komputerosapiens nadchodzi…

2323_Czlowiek_komputerGdy wyzłośliwam się na swój przemądrzały komputer, który chce się unowocześnić wbrew swej zacofanej właścicielce, nie jestem sama. Jestem – okazuje się – bojowniczką w walce, by „Komputerosapiensy” nie wywaliły nas z planety zwanej Ziemią. W swej walce wsparłam się artykułem Roberta Siewiorka w najnowszej „Gazecie Wyborczej”, który w art. pt. Ostatni wynalazek człowieka konkluduje: „Technika, tak jak natura, może postawić nas wobec wymagań, których nie będziemy w stanie sprostać. Wtedy za to zapłacimy. Komputer nie zapyta cię, czy miałeś wystarczająco dużo czasu lub ochoty, bo coś przeczytać, czegoś nowego się dowiedzieć, przygotować się do nowych realiów. Nie da ci drugiej szansy, podczas egzaminu z tego przedmiotu nie będzie sesji poprawkowej. Jeśli się w nowych realiach nie odnajdziemy, jeśli po dekadach gapienia się w smartfony staniemy się przedmiotem cyfrowej hodowli, podzielimy los średniowiecznych wieśniaków dziesiątkowanych przez czarną ospę i inne zarazy. Pokonanych przez moce, których nie rozumieli”.

Lekarstwem dla autora artykułu jest czytanie książek. Dodam do tego pisanie.🙂 Mam pomysł na dwie następne po POPOBOYOWISKU.

Skomentuj

