Piłat – pierwszy chrześcijanin

ewangelia według PiłataNa Wielki Tydzień mam super lekturę – Ewangelię według Piłata Erica-Emmanuela Schmitta. Rozkręcałam się stopniowo. Teraz czytam ja kryminał. Piłat, jako rzymianin czystej wody jest racjonalny i nie wierzy, że Jezus zmartwychwstał. Roztrząsa różne możliwości – co się stało z ciałem Jezusa lub z żywym Jezusem, jeśli na krzyżu nie umarł. Zdumiałam się przy tym, bowiem takie rozważania snuję sama przez całe swoje życie, a ostatnio zastanawiałyśmy się nad tym z wnuczką Emilką. Tak czy inaczej, jak Piłat jestem zafascynowana opowieścią sprzed 2000 tysięcy lat.

U masonów „regularnych” Jezusa się traktuje jako „Mesjasza Bożego, Wielkiego Architekta Kościoła” (Konstytucja Andersona), w naszym zaś żeńskim rytuale daje za przykład jako jednego z Wielkich Mędrców Ludzkości, którego Etyką należy się kierować w życiu. Spotkałam się kiedyś z terminem „chrześcijaństwo niedogmatyczne” i jest mi on bliski.

Acha, część II książki Schmitta kończy się zagadkowym pytaniem: – A więc może ty [Piłacie] jesteś pierwszym chrześcijaninem? Kto to powiedział i o co mu chodziło? – dowiecie się z książki.

Odpowiedzi: 2 to “Piłat – pierwszy chrześcijanin”

  1. Asenata Says:

    Czyżby wypadało kupić?

  2. Aszera Says:

    Wypadało – nie wypadało…Nierówna to książka. Najciężej pisana cz. I jest gorsza, niż „łatwiejsza” – część II. Zdradzę, że gorzej wyszedł jezus lepiej Piłat.🙂 Pod względem literackim, rzecz jasna. Pozdrawiam.

Skomentuj

