Loża Nadzieja na stronie www

Pierwszy dzień wiosny jest dla mnie radosny (o, nawet mi się rymuje! 🙂 ). Zdążyłam jeszcze rzutem na taśmę zmienić jedną ilustrację w wiosennym „Wolnomularzu Polskim”, który idzie dziś do druku – to po pierwsze. Po drugie – napisał do mnie brat z Gdańska (bardzo aktywny i pracowity brat), że właśnie odpalił w internecie nową stronę wolnomularską. Poświęcona jest loży Nadzieja na Wschodzie Warszawy, w której brat pracuje od jakiegoś czasu, choć sam – jak nadmieniłam – żyje w Gdańsku. Oczywiście weszłam natychmiast na tę stronę  www.loza-nadzieja.pl

I poglądałam wszystko po kolei. Jest po pierwsze elegancka i ma nastrój (brat z branży graficznej, to i potrafi to i owo….). Jest też bardzo funkcjonalna i prosta w obsłudze. Nie jest przeładowana i przeintelektualizowana, a to łatwo przy złożoności problematyki wolnomularskiej. Każdy profan będzie wiedział w pigułce: co to jest masoneria, co zrobić, jeśli chce wstąpić, jaka jest historia loży Nadzieja (jedna z dwóch najstarszych, obok loży Wolność Przywrócona, polskich lóż liberalnych), jak nazywa się Trójąt, który powstał w styczniu na Wschodzie Gdańska (Gwiazda Morza – podpowiem). Gratuluję bratu i wszystkim braciom i cieszę się poza wszystkim, że loża Nadzieja – tradycyjnie męska – powołała trójkąt, który podkreśla, że gdy już powstanie Loża, będzie warsztatem mieszanym. Taki oto pierwszy Dzień Wiosny mam dzisiaj. Alleluja zatem i do przodu. 🙂

Skomentuj

