Śladami warszawskich masonów

historia_teatr_narodowy_boguslawski_2Dzisiaj uśmiałam się setnie. Uśmiałam radośnie. A było to tak: jakiś czas temu Ola powiedziała mi, że odbędzie się spacer śladami warszawskiej masonerii. Spodobało mi się. Wpisałam na godzinę 11.05 w najbliższą sobotę i postanowiłam zaprosić znajomych. Ola od siebie dodała wpis na profilu „Wolnomularza Polskiego”. Dzisiaj klikam co trzeba, patrzę, a tam informacja, że na spacer zgłosiło się tysiąc osób, a 4 tysiące obserwuje. Jedna z osób wyraziła obawę, jak w takim tłumie da się coś zwiedzić. Druga uspokajała, że przyjdzie 1/4 zgłoszonych, co i tak daje 250 spacerowiczów – odparła przytomnie pierwsza. W związku z tym dodano dodatkową godzinę 17.00; odbędą się dwa spacery. A jak pięknie się wszystko zapowiada!:
„Wydaje się że Warszawa jest gdzieś daleko od [masonerii], nic bardziej mylnego. Jeśli chcą się Państwo o tym przekonać, to zapraszamy na spacer, podczas którego dowiemy się:
-czym była i gdzie działała Świątynia Stałości? -co działo się w „Pałacu Lucyfera”? -co ze swojego okna widział Stefan Żeromski? -co łączy bohatera Hymnu Narodowego z jego twórcą? -kto posiadał „kamień Ozyrysa”? -co widziały mury pałacu Radziwiłłów? -jak doszło do upadku największego bankiera północy?

Zaczynamy o godzinie 11.05 lub 17:05, 20 lutego (sobota) pod kościołem Ewangelicko-Reformowanym na Al.Solidarności 76a. Spacer zakończymy około 1,5 godziny później w okolicach Krakowskiego Przedmieścia. Spacer poprowadzi warszawski przewodnik miejski Adrian Sobieszczański”.

Fot. W tym gmachu występowało wielu masonów: grali i śpiewali. Na cokole też stoi mason!🙂

Skomentuj

