Codzienne życie masonów kieleckich, choć nie tylko…

Kielce przed wykłademDroga z Kielc była szybciutka. Jeśli jeszcze zbudują drugie pasmo od Skarżyska do Radomia, to w ogóle podróż do krainy Gór Świętokrzyskich będzie samą przyjemnością. Moje trzecie spotkanie z Uniwersytetem Trzeciego Wieku było jak spotkanie ze starymi znajomymi: sympatia i ciekawość. Obopólna. Na początek wykładu wpadł kielecki mason dr Witek Sokała. Przedstawiłam doktora, opowiedziałam o najnowszym wydarzeniu masońskim w „Klerykowie”, czyli utworzeniu Trójkąta na Wschodzie Kielc o nazwie gen. Karaszewicz-Tokarzewski. Trójąt, a potem loża należy do Federacji le Droit Humain. Przypomniałam też słuchaczom starsze dzieje masonerii w Kielcach, m.in. nieudaną próbę utworzenia loży Gwiazda Nadziei w 1821 r. Nie wyszło, bo car batiuszka rozwiązał ciut wcześniej wszystkie loże; w Rosji i w Królestwie. Z innych spraw zapamiętam kieleckich brydżystów (pozdrawiam zwłaszcza tę z Czerwonej Góry, wierną moją Czytelniczkę). Brydź towarzyski i sportowy w Kielcach kwitnie. Powiedziałam publicznie, że jak już przejdę na emeryturę, to moja druga natura karciana objawi się w całej pełni. Lecz jeszcze nie teraz. Piękny bukiet czerwono-żółtych tulipanów, który dostałam od seniorów, zostawiłam mamusi w Czerwonej Górze, by było jej przyjemnie. A gdy wróciłam do Warszawy przeczytałam maila od brata – masona z Krakowa, który donosił z radością, że tamtejsza loża o nazwie Braterstwo pod Wawelem, ma w końcu swoją stałą siedzibę! Gratuluję zakonowi le Droit Humain takiej ekspansji ostatnimi czasy.🙂 Na zdjęciu kieleccy seniorzy przed wykładem na temat Aszery, żony Pana Boga, z podtytułem: codzienne życie masonów.

Jedna odpowiedź to “Codzienne życie masonów kieleckich, choć nie tylko…”

  1. Jarek M. Says:

    W imieniu własnym, a jak sądzę również moich Sióstr i Braci, dziękuję Ci Droga Siostro za gratulacje i życzliwe dostrzeżenie naszych starań. Dziękuję też za Twój ogromny i stale rosnący wkład w rozwój polskiego Wolnomularstwa oraz propagowanie wiedzy o nas, i to niezależenie od organizacyjnej przynależności.

Skomentuj

