Aszera w Kielcach

DSCN7777.JPGPo raz trzeci będę  na Świętokrzyskim Uniwersytecie Trzeciego Wieku. Tym razem z wykładem pt.  Aszera, żona Pana Boga, czyli codzienne życie masonów. Będzie to zarazem promocja mojej książki pod tym sam tytułem. Spotkanie w moich Kielcach – tam bowiem kończyłam szkołę średnią i tam jest mój dom rodzinny – odbędzie się w poniedziałek w godzinach popołudniowych (konkretna godzina na stronach UTW). Przez ten rok, odkąd byłam z ostatnią prelekcją, zmieniło się w Kielcach „po linii masońskiej” sporo: odbyła się bardzo ciekawa wystawa na temat wolnomularstwa w kieleckim Muzeum Dialogu Kultur, a pod koniec roku ubiegłego powstał tam Trójąt na Wschodzie Kielc pod nazwą gen. Karaszewicz-Tokarzewski. Ten wielki patriota, legionista i założyciel ZWZ (Związek Walki Zbrojnej) był także masonem i należał do obediencji mieszanej le Droit Humain, czyli Prawa Człowieka. 200 lat temu kieleccy masoni, jeżdżący na prace lożowe do Krakowa próbowali w swoim mieście założyć lożę wolnomularską, ale im się nie udało. Tym razem wyjdzie!🙂

Na zdjęciu publika w Muzeum Dialogu Kultur.

Jedna odpowiedź to “Aszera w Kielcach”

  1. Jarek M. Says:

    Co prawda wychowałem się gdzieś indziej, ale urodziłem się i mam rodzinę w regionie świętokrzyskim, mam tam też Siostry i Braci, stąd tym bardziej cieszę się z tak wielokierunkowej, wielopoziomowej, a przede wszystkim coraz szerszej obecności tam Wolnomularstwa. Nie tylko Warszawa, Kraków, Katowice, Gdańsk – rośnie serce patrząc, jak szlachetne idee Wolności, Równości i Braterstwa rozprzestrzeniają się mimo nieprzychylności, niezrozumienia, irracjonalnych teorii spiskowych…

Skomentuj

