Masoni maturalni

Miło mi się dzisiaj zrobiło i to nawet bardzo. Napisała do mnie pani Beata, mama maturzysty, z liceum w Katowicach (niepublicznego), która zamówiła egzemplarz mojej książki Aszera, żona Pana Boga. Zamówiła przed Nowym Rokiem dla syna Maćka, tegorocznego maturzysty. Maciek, za temat pracy, którą chce przygotować, aby przystąpić do egzaminu maturalnego, obrał polskie wolnomularstwo. Konkretnie chce zająć się kryzysem lóż i masonów w 1938 r., kiedy to decyzją prezydenta Mościckiego loże zostały rozwiązane.  Nazywam się Mikołaj O., jestem uczniem klasy iI DP, programu International Baccalaureate (program matury międzynarodowej) Niepublicznego Liceum imienia Melchiora Wańkowicza w Katowicach. Celem wypełnienia założeń edukacyjnych rzeczonego programu uczniowie są zobligowani do przeprowadzenia szeregu prac badawczych, z każdego z sześciu przedmiotów. Jestem obecnie na etapie zbierania materiałów do mojej pracy z History HL, która to dotyczy kryzysu wolnomularstwa polskiego w 1938 roku. Jako merytoryczne wsparcie bardzo pomógłby mi wywiad z osobą, której praca akademicka obejmuje Sztukę Królewską oraz która jako wolnomularka, posiada doświadczenia osobiste. Byłbym niezmiernie wdzięczny gdyby zgodziła się Pani odpowiedzieć mi na kilka pytań czy to drogą mailową czy to bezpośrednio w Warszawie.
Jestem osobą średnio starą, ale mam nadzieję, że Pan Maciek nie myśli, iż brałam udział w wydarzeniach z 1938 roku…🙂 Mówiąc zaś poważnie, odpowiedziałam, że chętnie odpowiem na wszystkie pytania. I odpowiem.

Tagi: ,

Skomentuj

