Moje marzenia nt. PIS

Śledzę (jak ta głupia) wszystkie sondaże partyjne, a potem sobie liczę. Moja lewica tak czy inaczej będzie w mniejszości. Wraz z wieloma mówię: a niechże to już się się skończy. Niech PIS zacznie rządzić, bo przecież tak jak Prawo i Sprawiedliwość myślą  miliony Polaków. Niech i oni mają dni swego tryumfu i radości. Mają do tego Prawo i będzie to Sprawiedliwie. Nie da się „kordonem sanitarnym” odgrodzić rodaka od rodaka, bo przecież i tak będziemy żyć w jednym państwie. Jak już nie będę  mogła słuchać Prezesa i jego akolitów, przełączę telewizor na „zwierzaki” i oglądnę je razem z wnuczką, wyciągnę karty i pouczę ją grać w brydża. Pójdę sobie na lożę i odetchnę klimatem braterstwa. Pojadę na działkę i powdycham zdrowego powietrza. Nie samą polityką człowiek żyje. Więc nawet jak PIS wygra i będzie rządził, nie zamierzam drzeć szat. PIS to spadkobierca duchowy przedwojennej endecji, czyli narodowej demokracji, która chociaż miała często rząd dusz, praktycznie nie rządziła, bo rządziła sanacja. Gdy sanatorzy z endekami zaczęłi się dogadywać, przyszła wojna, a potem komuna. Moje marzenie jest takie: chciałabym, żeby PIS stał się normalną partią chadecką, czyli chrześcijańską demokracją, bo słowo „chrześcijański” przy papieżu Franciszku brzmi na nowo i zobowiązuje.

Czy nie są to pobożne życzenia i naiwność? Pewnie tak. Ciągle jednak wolę wierzyć, że człowiek człowiekowi bratem a nie wilkiem. Jest rzecz jasna możliwość, że człowiek człowiekowi bratem wielkiem.😦

Odpowiedzi: 6 to “Moje marzenia nt. PIS”

  1. jerzykowal Says:

    Napiszę tak, mam podobne oczekiwania, jeśli PiS mnie zawiedzie to są moje ostatnie wybory w których wziąłem udział.

  2. Nikodem Dyzma Says:

    Wczoraj przestałem mieć złudzenia – oglądałem festiwal prymitywnego ataku na pana Adriana.
    Argument był porażający…bluzka z widokiem na Marksa??? Skandal! Oburzenie! Kukiz w swoich złotych myślach dał popis swego prymitywizmu – nie mylić ze sztuką, bo obraziłbym Nikifora.

    Najbardziej zasmucił mnie fakt, że Piotr Marciniak z tvn24 przyrównał Marksa do Stalina lub Lenina – taka retoryka ” Kaczyńska” – świetnie odbiła piłeczkę pani z Partii Razem -„Marks w świecie zachodnim uznawany jest po dziś dzień za czołowego filozofa socjaldemokratów „- pan myśli stereotypami ludzi obozu postsowieckiego…

    Świetnie wybroniła się reprezentantka Partii Razem mówiąc że na studiach uczono ją że jest tylko jedna jedyna słuszna droga dla Polski wolny rynek i liberalizm… i to trzeba zmienić w krajowej edukacji… widać było konsternację przeciwniczki w studiu z partii Nowoczesna jak i dziennikarza TVN… na chwilę obecną nikomu nie zależy na powrocie wartości lewicowych, dlatego czołowe media uparcie promują popis – wyznawców wolego rynku i liberalizmu.

    Przykro to stwierdzić Pani Mirko, jesteśmy skazani na ten układ przez najbliższe lata .. a wczorajszy wiec pis…największym propagandowym komunistom w PZPR taki show by się nawet nie zamarzył…ale cóż punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    szkoda.

  3. Aszera Says:

    Tak właśnie jest. W krajach zachodnich musi nastąpić przewartościowanie myśli socjaldemokratycznej. Młoda lewica powoli się rodzi, nic nowego nie powstaje bez bólu. W Polsce na lewo patrz mniej niż co czwarty wyborca. Musimy żyć wspólnie, na rzeczywistość się nie obrażać a i tak najważniejszy jest konkretny człowiek czy z lewa, czy z prawa, czy ma serce czy drań.

  4. Jerzy Zawrat Says:

    Droga S:. Mirko,
    Trudno nie przyznać Ci racji. Z wyjątkiem jednego: nie wiem, czy oni po prostu nie pozamykają lóż. Do tego przecież doprowadzili w 1938 roku.
    Pozdrawiam bratersko z Krakowa,

  5. Aszera Says:

    Myślę Jerzy, że będą mieli ważniejsze rzeczy póki co do zrobienia: powołać komisję ds. „zbordni” smoleńskiej, wystawić pomniki na cześć tejże, poobsadzać wszystkie stanowiska, jakie są możliwe. To zajmie trochę czasu. Kozłem ofiarnym będą prawdopodobnie uchodźcy i podsycanie sprzeciwu wobec przydziału ewentualnych kwot. Jeśli już nic zadziała, zostaniemy na pożarcie my, masoni, jak to już nieraz w historii bywało. Myślę jednak, że Polska 2015, to nie Polska 1938. Pozdrawiam ciepło.

  6. Nikodem Dyzma Says:

    Pani Mirko jestem pełny obaw co do chyba trafnych słów pana Jerzego Zawrata. Wczoraj w czasie ciszy wyborczej wszedłem na prawicowy kanał Republika….słuchałem i oglądałem audycję „salonik polityczny” – program prowadził pan Tomasz Terlikowski i pan Marcin Wolski…słucham audycji i nie wierzę… goście opowiadają o polityce zagranicznej i ich zdaniem za politykę zagraniczną dawną i obecną Ameryki i Rosji… winni są MASONI… ich zdaniem w parlamentach tych obu krajów 90% osób to masoni:)…zastanawiam się jakim trafem panowie posiadają tak dokładne informacje, bo dane historyczne jak i współczesne zapewne o masonach w takiej skali nic nie mówią… no chyba ze sami są masonami;-).. choć z kontekstu rozmowy wynikało że to baaardzo wątpliwe, jednak sam fakt podnoszenia takich dyskusji daje już do myślenia, bo w mediach spotkałem się ze zjawiskiem „poważnej dyskusji” niby „poważnych osób” na taki temat pierwszy raz.

Skomentuj

