Mahomet i gora

Moja mamusia z Barbarą NowackąSłucham dzisiaj rano taka jeszcze trochę zaspana telewizji i nagle słyszę: Prezydent będzie w Kawie na ławie. Podnieciłam się. Na prawdę. Przy śniadaniu mówię do Adama: – Słuchaj, prezydent będzie w Kawie na ławie. Nigdy bym nie przypuszczała, że do tego dojdzie. Adam się trochę skrzywił, za prezydentem nie przepada w sumie, wszak głosowaliśmy na konkurenta i żal nam poprzednika. Ja znowu, przekonuję go, że dziennikarsko będzie to ciekawe, a my, jako starzy dziennikarze… No, a przed chwilą usłyszałam, że to nie Mahomet przyjdzie do góry lecz góra do Mahomata, czyli Kawa na ławę, w osobie redaktora Bohdana Rymanowskiego przyjdzie do Belwederu. Czyżby była to zapowiedź nowych czasów w TVN24?  Inna sprawa, że Kawy na ławę nie dało się nieraz słuchać, jak nasze orły polityki zaczęły kłapać dziobami i machać skrzydłami.

PS Moja mamusia była wczoraj na spotkaniu w Kielcach z Barbarą Nowacką i zrobiła sobie z nią śliczną fotkę. Moja mamusia jest lewicowa od zawsze, ja takze. W ostatnich czasach nieraz zaciskałyśmy zęby, by być wiernym tym ideałom. Dzisiaj znowu można się cieszyć i być dumnym, że się głosuje na Zjednoczoną Lewicę. Znałam mamę pani Barbary Nowackiej, Izabelę, pisałam o tym na blogu, gdy zginęła w katastrofie smoleńskiej (ja pisałam doktorat o Lidze Kobiet w I wojnie światowej, Ona stała wtedy na czele współczesnej Ligi. Powiedziałam Jej wtedy – 1993 r. – że wstąpiłam do masonerii). Jeśli jest gdzieś lewicowe niebo, to Izabela Jaruga-Nowacka śmieje się z niego do nas.

PSPS Masoni w swoich lożach podczas prac o polityce nie mówią, mówią o etyce i filozofii polityki co najwyżej. Masoni głosują od prawa do lewa, i z powrotem, ale nigdy na formacje skrajne. Masoni głosują na partie mające na sztandarach stare, republikańskie hasła: Wolność, Równość, Braterstwo.

Jedna odpowiedź to “Mahomet i gora”

  1. Nikodem Dyzma Says:

    Pani Mirko. cytuję-„Masoni w swoich lożach podczas prac o polityce nie mówią, mówią o etyce i filozofii polityki co najwyżej. Masoni głosują od prawa do lewa, i z powrotem, ale nigdy na formacje skrajne. Masoni głosują na partie mające na sztandarach stare, republikańskie hasła: Wolność, Równość, Braterstwo.”

    Bronisław Wildstein był aktywnym wolnomularzem, związanym początkowo z paryską lożą „Kopernik”, skupiającą osoby o polskich korzeniach w ramach Wielkiej Loży Narodowej Francji, a następnie z Warszawską lożą-matką „Kopernik” Wielkiej Loży Narodowej Polski oraz z Krakowską lożą „Przesąd Zwyciężony”, której był Wielkim Mistrzem. Oprócz tego pełnił funkcję Wielkiego Dozorcy Wielkiej Loży Narodowej Polski

    „Od roku 2011 do listopada 2012 r. publikował w tygodniku Uważam Rze. Jest publicystą Gazety Polskiej Codziennie, a od listopada 2012 roku także tygodnika” W sieci”. Współpracuje także z Radiem Maryja i Telewizją Trwam. Od stycznia 2013 roku jest publicystą tygodnika „Do Rzeczy”

    Pod koniec 2012 roku został redaktorem naczelnym tworzonej stacji telewizyjnej Telewizji Republika.

    Zastanawiam się co zadecydowało że Pan Bronisław tak radykalnie zmienił poglądy… nie należy do masonerii, jest masonem uśpionym – jak sam mówi od kilku lat przed każdym wywiadem dziennikarskim ” jeżeli chce Pani/ Pan przeprowadzić ze mną wywiad rozmawiamy o wszystkim za wyjątkiem wolnomularstwa…to dobrze o nim świadczy, dawniej w rozmowie w tvn 24 zaczepiony przez dziennikarza na ten temat stwierdził ze szanuje braci wolnomularzy i choć do nich nie należy z zasady pozostaje lojalny.

    Dziwi mnie bardzo ze były mason szanujący do dziś wolnomularzy, staną po stronie tak skrajnych poglądowo ugrupowań i orientacji.

    Historię Bronisława Wildsteina poznałem przez pryzmat wydarzeń związanych z Lesławem Maleszką, obnażył ” Ketmana”, walczył z uporem o wyjaśnienie wydarzeń związanych w sprawie Stanisława Pyjasa.

Skomentuj

