Kiedy loża na Kielecczyźnie?

Uffff, właśnie skończyłam swój artykuł o masonach na Kieleczyźnie. Oto jak brzmi zakończenie:

 W artykule opowiedziałam o ludziach, którzy od XVIII do XXI w. w taki czy inny sposób związani byli na Ziemi Kieleckiej z wolnomularstwem . Należę do nich i ja, szerząc w mowie i piśmie bliskie mi ideały Wolności – Równości – Braterstwa. My, polscy wolnomularze, byliśmy i jesteśmy zaledwie kroplą w morzu poglądów, inicjatyw, postaw, ale  taką kroplą, która nierzadko potrafi wydrążyć kamień. Za 5 lat, w 2020 roku, minie dokładnie 200 lat od listu kieleckich masonów w sprawie założenia w Kielcach  odrębnej loży. Są już na Kielecczyźnie inicjowane siostry i bracia, którzy pracują w lożach warszawskich (o tych wiem na pewno, o krakowskich informacji nie mam). Wiele wskazuje na to, że będzie ich wkrótce tylu, by założyli własny warsztat. Kto wie, może o nazwie Gwiazda Nadziei? może Stefan Żeromski? a może Szymon Starkiewicz?… Chciałabym doczekać tej chwili i wesprzeć tę inicjatywę, ale jak będzie? – jeden Wielki Architekt Wszechświata wie…

Skomentuj

