Z doktorem zdrowo…

Podoba mi się stare powiedzonko:”Z księdzem nie grzech, z doktorem zdrowo”. Z dr Ogórek też może być zdrowo. I słyszalnie. Oto odpowiedź prof. Jacka Raciborskiego w najnowszym „Przeglądzie” na pytanie, czy kampania prezydencka poszerzy pole debaty: – Tak, bo kandydaci szukają tematów, dzięki którym będą mogli się przebić, czyli poglądów popularnych w ich grupach. Dotyczy to przede wszystkim tych uczestników wyścigu do Pałacu Prezydenckiego, którzy nie walczą o zwycięstwo. Bo ten, kto realnie walczy o zwycięstwo, musi się orientować na poglądy dominujące. Nie należy traktować niszowych kanydatów jako szkodliwego folkloru zamulającego debatę. Oni są jak megafony. Świetnie to się udaje Magdalenie Ogórek. Włącza się incydentalnie, ale słyszalnie (podkr. moje).

Odpowiedzi: 3 to “Z doktorem zdrowo…”

  1. popis Says:

    Jest Pani przeciwnikiem Pani Ogórek na tylu kandydatów, którzy startują w wyborach tylko kandydata SLD Pani nie popiera i krytykuje.
    W ciepłych słowach wypowiadała się Pani o ówczesnych politykach tylko w przypadku katastrofy smoleńskiej odnośnie pary prezydenckiej na swoim blogu… w katastrofie umarło prawie 100 osób z wielu partii politycznych, trudno nie wyczuć prawicowego myślenia…
    Trochę to stronnicze, ale każdy ma prawo do subiektywnej opinii, nie ograniczania wolności słowa… i tu na wielu blogach spotykam się z tym że blogowicze moderują posty tak, że dopuszczają tylko te, które ich zdaniem reprezentują „słuszną linię” – w takich momentach zastanawiam się, czy pojęcie „wolność słowa” to zwyczajna hipokryzja – a przecież po wielu latach okazało się że to co najlepszego z przemian w 1989 roku po 25 latach ma armia ludzi, która jeszcze nie wyjechała na zachód za chlebem i ” tyra ” w tym kraju za 1.500 zł na mała grupę ludzi reprezentujących biznes i na kolejną armię urzędników i mundurowych, którzy nadal tkwią w realnym socjalizmie obdarowani opieką i przywilejami nie produkując dóbr tylko bezpłodnie je konsumując to że mogę to napisać na pani blogu, to właśnie „wolność słowa”…

    Mam nadzieję że to o co walczyli z taką determinacją ludzie z Klubu Krzywego Koła oraz Komitetu Obrony Robotników zagości na dobre również u Pani bo ‚moderowanie’ to nic innego jak tylko wybieranie tego co „Ja uznaję za wygodne”… taka „komunistyczna cenzura” w nowoczesnym wydaniu.

    • Aszera Says:

      Dawno się tak nie zdziwiłam. Ja – prawicowa? Od zawsze byłam lewicą, teraz może już centro-lewicą. A Magdalenę Ogórek nie tylko szanuję i znam jej świetne wypowiedzi jeśli chodzi o historię Kościoła katolickiego Jej kampanii wyborczej nie do końca rozumiem, ale i tak zagłosuję. Mój drogi Panie Dariuszu, więcej dociekliwości i finezji w odczytywaniu mego bloga. Pozdrawiam.🙂 Stara, prawie 60-letnia lewicówka.

  2. popis Says:

    Serce rośnie Pani Mirosławo:) Wszelkie wątpliwości zostały rozwiane. Cenzura u Pani nie gości bo mój wpis – taki zlepek najczęściej spotykanych problemów zwykłych ludzi, może trochę nie na miejscu… dotarł cały:) Co do dociekliwości i finezji również pełna zgoda, różnie z nią u mnie bywa, ale i u wielu innych czytających Pani blog, dlatego „kto pyta ten nie błądzi”.
    Pewnego razu szanowny Pan Prof. Cegielski powiedział że problemem dzisiejszej sceny politycznej w naszym kraju jest to, że masonów w niej jest za mało, zaczynam rozumieć że Pan Profesor ma racje, jestem przekonany że jakość polityczna byłaby zupełnie inna. Dawno temu dla mnie mason kojarzył się z osobą Adama Ponińskiego z obrazu Jana Matejki „Rejtan”, który swoja postawą dla kraju się nie przysłużył i trudno o nim mówić w ciepłych słowach, ale to świadczy niedobrze o mnie że tak bardzo spłyciłem swój osąd, ale dzięki dociekliwości i finezji:) i rozmową z bardzo sympatyczną masonką dochodzę do wniosku że „nie taki mason zły jak go piszą”:) Ps. szkoda że Pani nie gości w naszej polityce oraz lewicowcy Pani pokroju, którzy są w stanie rozumieć problemy zwykłych ludzi i którzy ich słuchają i traktują na równi z sobą – tylko takie osoby mogą coś zmienić… szkoda Pani Mirosławo że takich ludzi w naszej polityce brakuje. Pogodnego dnia:)

Skomentuj

