W rytm disco polo

Fajny film dzisiaj widziałam… Momentów właściwie nie było, ale polski sen o wolności w rytm tytułowej, discopolowej muzyki. Recenzje były świetnie, więc się nie oparłam i nie żałuję, a wręcz odwrotnie. Podrygiwałam na fotelu w rytm „Ona tańczy dla mnie”, śmiałam się w głos w niektórych chwilach (najlepsze było, gdy On i Ona szybowali balonem na gondoli, którą był… jacht, a który to jacht potem pruł piaski pustyni. Pewnie Błędowskiej). Był to pastisz na pierwscy etap akumulacji polskiego kapitału, ale nie zjadliwy, lecz dobrotliwy. Zaczęło sie zaś od kowboja, zupełnie jak z pierwszego plakatu Solidarności. Potem  już było coraz fajniej. Pierwszy raz jak chodzę do kina, bileter mnie zapytał, co sądzę o filmie. Gdy rzekłam, że świetnie się bawiłam pokiwał głową i rzekł, iż ludzie w średnim wieku wychodzący z seansu są zadowoleni, a młodzież – nie. Wcale mnie to nie dziwi. Pierwsza piosenka disco polo pojawiła się ponoć w 1984 r., czyli jeszcze za komuny. Dziś osoby, które mogły jej wtedy słuchać, tj. zakładam, że były nastolatkami, są już po czterdziestce. A ówczesne dwudziestolatki są po pięćdziesiątce, czyli wypisz wymaluj osoby w średnim wieku według „mego” biletera. Potem opowiedziałam o filmie naszej kwiaciarce z Nowego Światu, która też powiedziała, że na film się chce wybrać, bo kocha aktora Kota. Wróciliśmy z Adamem z kina z bukietem czerwonych tulipanów i po dwóch godzinach zasiedliśmy przed telewizorem, by wysłuchać w TVP Kultura koncertu chopinowskiego w wykonaniu Blechacza. Mniam, mniam! Dzień nie uważam za zmarnowany.

PS Wczoraj na loży Gaja mieliśmy sporo gości z zaprzyjaźnionych lóż. Rozmawialiśmy, czy trudno być mężczyzną we współczesnym świecie. To był taki nasz żeński, przyśpieszony 8 Marca. Skonkludowaliśmy, że na gruncie masońskim jest nam wszystkim dobrze. I babom. I chłopom. I pospołu.  :-)

Skomentuj

