Lewica – prawica, razem

Cały Internet dziś aż huczy od powyborczych komentarzy. I ja dopisałam na dwóch formach swoje, ale teraz o czymś innym. Dziś zaczęłam korespondować z człowiekiem, którego nigdy nie widziałam. Spotkaliśmy się internetowo przy okazji omawiania kolejnych masońsko-ezoterycznych książek. Od słowa do słowa, od rzucenia kilku zdań o sobie doszliśmy do wniosku, że w sumie nie jest ważne, że ja przyszłam do tego miejsca, w którym jestem, z głębokiej lewicy, a On – z głębokiej prawicy. W Duchu – jak sobie powiedzieliśmy po którymś tam z kolei mailu, jesteśmy sobie bliscy. I możemy się bardzo zaprzyjaźnić – napisał mój interlokutor, który jest poza wszystkim także z innego pokolenia. I rozmyślam sobie przy tej okazji o mądrości metody masońskiej, która każe szukać spraw głęszych, poza powierzchnią, w nas samych, w Kosmosie, w najbliższym i najdalszym siostrze i bracie, czyli bliźnich.

Skomentuj

