Chodorkowski na FB?

Ubierając świątecznego Smoka łypałam jednym okiem na konferencję prasową Michaiła Chodorkowskiego. Było tam wiele symboli, a ja jako masonka, na symbole uwrażliwiona wielce jestem. Symboliczne było zwłaszcza miejsce konferencji, na styku Wschodu z Zachodem, w Muzeum Muru Berlińskiego. Zwróciłam uwagę na ten fragment wypowiedzi Chodorkowskiego, gdy mówił o przemianie technologicznej, jaka zaszła podczas jego 10-letniego uwięzienia w łagrze. 10 lat temu nie było Facebooka ani Twittera. Teraz wystarczyłoby, aby były więzień prezydenta Putina założył sobie profil na FB i…. No właśnie – i co? Zbiera wielomilionową publikę jak Obama? Wznieca Wielką Internetową Rewolucję Grudniową? Wymienia uwagi ze Snowdenem? Myślę, że nie ma rzeczy niemożliwych w tym scenariuszu. Będzie ciekawie, jestem pewna.

Skomentuj

